Jump to content


Bilde

CSDD eksāmens laivām.

csdd atpūtas kuģi tiesības

  • Lai atbildētu ienāc saitā
4 atbildes šajā tēmā

#1 OFFLINE   root

root

    Valts

  • Biedrs+
  • 82 ieraksti
  • Atrašanās vietaRīga

Labs cilvēks

Izveidots 19 jūnijs 2018 - 19:58

kāds sods pālis+ motorlaiva?

 

 

pālis+motorlaiva+ laivas tiesības? par šo cik saprotu arī auto tiesības nost un ieroču atļauja.

Tieši tā, viss nost. Precīzi sodus nepateikšu, bet mani ja godīgi, tas arī neinteresē, ja mauc kāds pāli lai ņem arī nost. Ja nav smadzenes cilvēkam, tad kam tādam tiesības.

Cita lieta ir par sodu adekvātumu un cilvēku vienlīdzību, jo ir jau vēl "airu laivas" ar 5Hp un tiem jau tās promilītes pie vienas vietas.

Es šo "tiesību" jautājumu atbalstu ar daļējām jūtām:

1. Gribētos jau lai cilvēks, kurš mauc ar 100 lopu Mercury tomēr nosacīti zin kaut kādus noteikumus un ir skaidrā.

2. Onkam Vasīlijam kurš dzīvo piemēram Jersikā pie Daugavas zināt ātruma ierobežojumus un navigācijas zīmes diez vai ir lietderīgi, jo tur tādu vienkārši nav.

 

Ideālā variantā jau varēja atļaut lietot līdz kādiem 20-30 lopiem arī bez tām tiesībām, un kāpēc ne, ja tā gumijas laiva pieļauj lietot tos zirgus.

Var arī paredzēt sodus tiem kas šmigā ar motoru, jo kontroles mehānismi vismaz uz papīra pastāv.

 

Manuprāt kā jau visur problēma ir tur, ka likumdevējs ir tik tālu no tautas, ka pat nepajautā viedokli tiem, kurus tādas vai šādas "idejas" skar.

Faktiski lielākā problēma ir reģistrācijas faktā, kur motorlaiva bez motora, tāpat skaitās motorlaiva, ar prasību kabatā turēt CSDD izdotu plastikāta gabaliņu.


  • 1

#2 OFFLINE   Renegats

Renegats

    Jauniņais

  • Biedrs
  • 20 ieraksti
  • Atrašanās vietaRīga

Izveidots 19 jūnijs 2018 - 18:37

kāds sods pālis+ motorlaiva?

 

 

pālis+motorlaiva+ laivas tiesības? par šo cik saprotu arī auto tiesības nost un ieroču atļauja.


  • 0

#3 OFFLINE   root

root

    Valts

  • Biedrs+
  • 82 ieraksti
  • Atrašanās vietaRīga

Labs cilvēks

Izveidots 19 jūnijs 2018 - 14:12

perosnigais viedoklis tas pasakums ir suuds uz kocinja izzists no nekurienes :D 

 

kapēc igauņi var lidz 30 Zz iekshejos udenjos braukt vispar bezjebkadiem papiiriem (un ari jura gaishaja dienas laika liidz 500m no krasta?)?

 

to aplieciibu pie vinjiem ir jakarto tiehsi priekhs Jetski (ti udensmochiem) kas savulaik jau ar tika mineeta ka galvenais iemesls tas apliecibas ievieshanai latvijaa :) un jaa  tas joks par to ka ja laiva registreta bet nav motora vajag tiesiibas ja tada pati laiva nav registreta tad nevajag tiesibas luiec mazo motoriiti un brauc jau vien ir käa veerta . diemzheelk bet sheit nu Latvijas klerki ir atkal krietni parcentusies un sap***ies meistarībā.....

 

Par to klerku meistarību piekrītu, kārtējā sad***tā labā ideja.

No vienas puses nav slikti, ka tomēr kaut kas jāzin, ja tu pārvietojies ostas akvatorijā, it sevišķi ja copē pa nakti, jo laivu trafiks Daugavā pie mola un pie Krāslavas ievērojami atšķirās.. No otras puses, ja kaut ko dara, tad to vajag izdarīt kvalitatīvi nevis ķeksim.

Kur problēma bija definēt savādāk, piemēram ja laivai uzstādīts motors virs 5 Zs, tad lai būtu ar tiesībām. Gan jau ja CSDD gudrās galvas padomātu, atrastu arī piemērotāku risinājumu.

Savādāk, kāds paņem no čoma reģistrētu pūsli, sadomā paairēties un reku viņš jau ir - gadsimta noziedznieks bez korkām (un uz pārbaudēm municipāļi ir visai naski)... Par to ka te ir problēma, atzīst pat CSDD, redzēju vienu CSDD veidotu prezentāciju, ja atradīšu iemetīšu vēlāk linku :D :D :D Tikai neko nedara, lai savus kasjakus izlabotu, jo nedomāju, ka CSDD šīs likuma normas izstrādē nepiedalijās.


  • 0

#4 OFFLINE   ramex

ramex

    Mareks

  • Tēmas admins
  • 575 ieraksti
  • Atrašanās vietaTallinn

Labs cilvēks

Izveidots 19 jūnijs 2018 - 13:06

perosnigais viedoklis tas pasakums ir suuds uz kocinja izzists no nekurienes :D 

 

kapēc igauņi var lidz 30 Zz iekshejos udenjos braukt vispar bezjebkadiem papiiriem (un ari jura gaishaja dienas laika liidz 500m no krasta?)?

 

to aplieciibu pie vinjiem ir jakarto tiehsi priekhs Jetski (ti udensmochiem) kas savulaik jau ar tika mineeta ka galvenais iemesls tas apliecibas ievieshanai latvijaa :) un jaa  tas joks par to ka ja laiva registreta bet nav motora vajag tiesiibas ja tada pati laiva nav registreta tad nevajag tiesibas luiec mazo motoriiti un brauc jau vien ir käa veerta . diemzheelk bet sheit nu Latvijas klerki ir atkal krietni parcentusies un sap***ies meistarībā.....


  • 0

#5 OFFLINE   root

root

    Valts

  • Biedrs+
  • 82 ieraksti
  • Atrašanās vietaRīga

Labs cilvēks

Izveidots 18 jūnijs 2018 - 22:04

Šodien pabūts CSDD, iegūtas tiesības pārvietoties pa iekšējiem ūdeņiem ar motorlaivu vai whatever <12 metri un dzinējs.

Vairāk gan izbrīnija jautājumu "kvalitāte", protams viena kļūda, kur atbildot uz jautājumu pat zināju, ka dodu nepareizu (CSDDprāt) atbildi.

Tātad viltīgais jautājums un kāpēc viltīgais.

Pa kuru pusi kutera vadītājs drīkst apdzīt kuģi uz kuģu ceļa?

 

a) Pa labo

B) Pa kreiso

c) Pa jebkuru.

 

Kāpēc dabūju to vienu kļūdu:

 

1. Brālis ir jūrnieks, tāpat kā kopējie čomi ar lielu pieredzi uz lieliem kuģiem, kur jebkura loģiski domājoša būtne, atbildētu pa kreiso pusi.

 

2. Bez CSDD testa eksāmeniem protams patrennējos uz citiem testiem,  piemēram tiem kuriem pamatā (tāpat kā CSDD) ir COLREG-72  + loģika un jūrnieku "nerakstītie likumi"

 

Secinājumi:

 

Par šo konkrēto kļūdu ir viss vienkārši, likumdošana protams atļauj veikt apdzīšanu pa jebkuru pusi, piesieties jau nav kur. Cita lieta, ka visi lielie kuģi, tomēr ievēro arī nerakstītos likumus, labo pusi atstāj brīvu, ja nepieciešams noiet no kuģu ceļa, var potenciāli rasties nesapratne par situāciju.

Tāpat CSDD testu versijā nemaniju nevienu atbildes versiju par skaņas signāliem kādus var dot pirms manevra un ko sagaidīt.

 

Vai tiešām tik grūti izveidot kvalitatīvu eksāmenu, lai cilvēks nokārtojot to iegūst ne tikai papīru, bet arī izpratni kā jārīkojās tādā vai citādākā gadījumā?! (Citos testos ir pamatojums, kāpēc kreisā puse jāizvēlas)

 

Tāpat neatradu nevienu jautājumu spēlējoties ar CSDD testa eksi, par situācijām, kad tiek vilktas baržas, vai piemēram mīnu tralera gaismas. Vienkārši tādu jautājumu nav. No vienas puses loģiski, jo diez vai mīnu traleris kaut ko darīs 3km no krasta (bet tālāk nav ko darīt laimīgajam eksāmena nolicējam), bet baržas tiek vilktas arī pa Daugavu un ne tikai dienas gaišajā laikā.

Toties kā ierasts no galvas jāzin, cik kurā vietā ir ātruma ierobežojums.

 

Škrobe jau nav par kļūdu, bet par to, ka nokārtojot šādu eksāmenu, kāds tik tiešām var sajusties kā vecs jūras vilks un sataisīt sūdus pat netiekot līdz molam.

 

 

P.S. Kuram ievērojot skaistos un pareizos noteikumus uz airu laivas ir pirmās palīdzības aptieciņa? :D

 

Es nemaz neminēšu stāstu par 2 vienādām BUSH laivām, kur viena reģistrēta kā motorlaiva (bez motora ar  airiem vajag tiesības) otra nereģistrēta, brauc un priecājies ar 5 HP motoru un iemalkojot Bauskas alu.


  • 6






Brīva vieta reklāmai (pozīcija Nr.8)