Jan, uz tevi cilvēki bieži apvainojas, ka tik bieži lūdz mani neuzmest lūpu? Varbūt tas tāpēc, ka patīk lietas saukt par sviestu un tādā garā, bet detaļās izstāstīt pēc būtības uzskati par nevajadzīgu. Es domāju, ka pasaule nav tik melna kā tu domā. Ir protams skaļi rējēji, bet ir daudz vairāk tādu, kuri lasa un domā līdzi.
Kritiku, novērtējumu u.t.t. par kādu rakstu, video u.t.t. cilvēki uztver dažādi. Vieni to uztver, tā kā tas ir domāts , kā novērtējums rakstītajam vai rādītajam. Citi kā personīgu "uzbraucienu". Tad nu es, šādā veidā mēģinu cilvēkam paskaidrot, ka tas nav jāuztver personīgi, bet ir tikai rakstītā vai rādītā novērtējums vai kritika.
Tāpēc savā & citu domājošo copmaņu vārdā, lūdzu, pastāsti mums. Nu vismaz par paternosteri un parasto slīdošo sistēmu, kuru jums atļauts sportojot izmantot.
Par montāžām ir tik daudz rakstīts un rādīts, ka vēlreiz rakstīt manuprāt ir lieki un neesmu pārliecināts ka man izdosies to izdarīt labāk. Varu ieteikt tikai labu resursu kur tas viss pieejams http://salapin.ru/ Cerams ka foruma vadība neizdzēsīs Sadaļā raksti, ir pietiekoši daudz informācijas par montāžu darbību un jūtību, nerunājot nemaz par forumu kur apspriests ir turpat vai viss iespējamais.
Kādu laiku atpakaļ es šajā resursā jau mēģināju izstāstīt slīdošās montāžas darbības principus un tam te kaut kur vēl jābūt, ja vien foruma vadība tos nav izdzēsusi. Un kāds bija rezultāts- ta nekāds, jo cilvēki redz un dzird to ko grib, nevis to kas rakstīts vai teikts.
Par montāžām kā tādām plaši savos video un semināros runā krievs Fadejevs. Tieši viņa sacītais par asimetrisko cilpu iespiedies visvairāk atmiņā. Viņā arī neklausīties? Kurā tad klausīties un būt gudrākam? Iesaki lūdzams.
Fadejevs nenoliedzami ir augstas klases profesionālis, bet nevajag aizmirst, ka ar to viņš pelna sev arī iztiku. Tāpēc viss, ko šis cilvēks raksta vai rāda, ir rūpīgi jāizvērtē.
Piemēram, Vaira ieliktais video par asimetrisko cilpu. Montāžas siešana, pielietojums- īsi, skaidri, kodolīgi, vienkārši perfekts video. Bet uzdodam sev jautājumu, kādu mērķu vadīts viņš šo video izlicis. Es redzu trīs iespējamos variantus, copmaņu izglītošana, sava publiskā tēla uzspodrināšana/popularizēšana vai noteikta brenda flurokarbona reklāma. Iespējams ka visi trīs, bet manuprāt vairāk tomēr reklāma. Kāpēc? Tie kas seko viņa aktivitātēm noteikti ir redzējuši ka viņš iesaka un lieto mono, tāpat ir arī rullītis kur viņš apgalvo ka var iztikt bez visa tā un siet uz pītās pamatauklas, kā viņš to dara. Tad nu kāpēc vajadzīgs šis video ar flurokarbonu kā izejmateriālu, lai spriež katrs pats. Mans viedoklis, ir saņemts pasūtījums noreklamēt noteiktas firmas flurokarbonu. Teiksiet, kas tur slikts, principā jau nekas, tik mēs taču labi zinām ļoti labi var iztikt arī ar mono. Tad kāpēc pirkt salīdzinoši dārgo fluro kurš šeit tiek ieteikts, ja var iztikt (neko nezaudējot) ar vislētāko mono?
Sekoju Fadejeva aktivitātēm jau sen un manuprāt esi pārpratis Fadejevu attiecībā uz asimetriskās jūtību. Katrā ziņā būtu interesanti redzēt kontekstā apgalvojumu ka asimetriskā ir viss nejūtīgākā.
Vēl pirms pirmā PČ, Krievijā sacensībās nebija ierobežojumu uz montāžām un tajā laikā viņš bija Krievijas fīdersporta virsotnē kopā ar savu pārinieku A. Dumčevu. Un kā Tu domā, kādu montāžu viņi izmantoja? Jā, jā tieši asimetrisko cilpu. Stipri šaubos, ka viņi būtu izmantojuši vis nejūtīgāko montāžu un vēl piedevām sasnieguši tik daudz.
Par pašpieciršanos patiesībā daudz un dikti domāju. It sevišķi, kad copmaņi piecērt ar plašu kustību jaudīgu copi.Tā pati asimetriskā cilpa, paternosters, simetriskā cilpa pēc būtības ir sistēmas, kas sportā aizliegtas, bet praktiskajā copē nav, un manuprāt to pašpieciršanos panāk. Īsās pavadas arīdzan.
Par pavadām principā varu Tev piekrist, par pārējo noteikti nē.
Sākšu ar sportu, kur vienīgā atļautā ir slīdošā montāža. Kāpēc un kāds ir pamatojums? Jo tā, uz doto brīdi, ir vienīgā montāža kura nodrošina iespēju zivij atbrīvoties no barotavas, ja pie izvadīšanas pārtrūkst pamataukla. Lai gan nē, atļauta ir arī In Line (nejaukt ar slīdošo) , bet tās pielietošana ir apgrūtinoša, maigi izsakoties.
Ja par pieciršanu, tad pie mono nāksies pamatīgi piecirst un jo lielāka distance jo pamatīgāk, tur neko nepadarīsi. Bet ja tā piecērt ar pīto, tad divi varianti, vai nu trūkst pieredzes/iemaņu, vai cilvēks nav iemācījies kontrolēt savu ķermeni.
Atkārtošu vēlreiz, vienīgā montāža kas maksimāli nodrošina pašpieciršanos ir fiksētā, kur nav brīvkustības, jo pavada tieši savienota ar nekustīgi nostiprinātu svinu/barotavu pie pamatauklas. Tikko zivs pavelk aiz pavadas tā svins/barotava nobremzē kustību un notiek pašpieciršanās vai arī nenotiek. Tikko montāžā ir brīvkustība, tā zivs to pavadu var pavilkt vairāk/tālāk, jo nav cietas sakabes ar atsvaru un pašpieciršnās iespējamība samazinās. Savukārt šī brīvkustība/ iespēja pavilkt pavadu tālāk ļauj mums šo kustību saskatīt uz spices un piecirst, nodrošinot lielāku iespējamību ka zivs būs uz āķa, nekā tas būtu paļaujoties uz gadījuma iespējamību.
Te nu ir tas jautājums: Kas tad ir pati cope, ko mēs redzam uz spices? Brīdi, kad zivs iesūkusi tārpus mutē un tos košļā vai brīdis, kad viņa iesūc tārpus, dodas prom, dabū ar āķa smaili mutes mīkstumos un sāk ārdīties? Papētot tos zemūdens video, kas uzņemti un publiski pieejami, vairāk sliecos uz otro variantu. Protams nekas nav viennozīmīgi, jo dabā nepastāv ideālu apstākļu ar nemainīgu zivju uzvedības algoritmu, bet tomēr.
Cope būs gan tad kad zivs dosies projām un notiks pašpieciršanās, vai arī nenotiks, abos gadījumos spice to parādīs.
Cope būs arī tad ja zivs to āķi paņems un nedosies projām, bet mums būs pietiekoši jūtīga montāža ar brīvkustību kura ļaus mums to saskatīt uz spices neļaujot zivij sajust barotavas/ svina svaru un ļauj mums piecirst pirms zivs izšpļauj ēsmu , ja tai kas nav paticis.
Fīderis ir cienīgs pastāvēt tikai sporta laukumos? Ar ko tad mēs vienkāršā tauta nodarbojamies?
Nu bāc!!! Kur un kad, Tu manis rakstītajā esi spējis ko tādu izlasīt??????