Jump to content

Augstākās Reputācijas saturs

#23573 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : ALNIS07 on 22 janvāris 2017 - 19:12

Čau visiem Peipja arējiem!Vakar no rīta plkst.4.00 startējam uz lielo un pa ceļam štukojam uz kurieni laist,jo pagājušo 6dien Rannā neko īpašu nedabūjām.Gandrīz aizbraucām uz Kalasti,bet beigu beigās tomēr uz Rannu pie Hilara.Rīts uz ezera iesākās šādi

Pievienotais fails  20170121_084927.jpg   108,47K   14 reizes lejupielādēts

un protams arī selfijs

Pievienotais fails  post-154-0-66215100-1485102435.png   921,18K   10 reizes lejupielādēts

:D.

No sākuma doma meklēt asari uz bļitku un mormišku neiztikt(pašam galvā līdz 12),ja ne vella nav tad pārslēgšos uz mormeni,lai vismaz ir kas taustāms:)Ap 11tiem man tikai 8.gb norm asari,pārejie atpakaļ savā stihijā augt lielākiem!Jau sāk pārņemt neliels izmisums ka nekā lāga nav.Aizeju atpakaļ pie Kormorāna tuvāk,šis ozvilcis pāris norm ašukus.Paņemu smalko bļitku makšķerīti ar 0.16 aukliņu un bez pavadiņas.Laižu iekšā 8ņos metros,pāris rāvieni un blieziens pa kātiņu,bļ.. jūtu kautkas nopietns sāk pumpēt!Cimdi nomesti un var sākties cīņa(nav ne jausmas kas ir galā),pirmā doma ka žanis.Saucu palīgā draugu Kormorānu ar gafu.Nezinu cik ilgu laiku viņu stīvēju,bet pēc kāda laiciņa šī parādās pie lunkas.Redzu šucenes knābi uz īsu brīdi un nospriežam ka kāda 5niece,pēc brīža otrais piegājiens veiksmīgs un šās purns lunkā gan:),meistariņš Kormorāns šaj atri iestāda gafu un mēģina tūcīt ārā.Knābis ārā izlīda,i vuss!Saprotam ka nekāda 5niece tā nav(caurums 130nieks),vergas un nekā tamlīdzīga mums nav.Urbjam apkārt caurumus apm 10 cik vien tuvu iespējams vienu otram un peec tam ar bori slīpeniski izlaužam starpas un šucene ir mūsējā!Lūk iznākums-9.440kg un 110cm

Pievienotais fails  20170121_105911.jpg   167,62K   10 reizes lejupielādētsPievienotais fails  IMG-20170121-WA0028.jpg   250,5K   10 reizes lejupielādēts.

Stundu nevarēju pamakšķerēt:)Tad turpat tuvumā atkal ielaidu bļitku un sāku raustīt,skatos televizorā kautkādi aizdomīgi kluči parādās.Bļitku ārā un mormeni uz 0.1 iekšā,pirmais laidiens un sardziņš skaisti paceļas,piecērtu un ir ielauzts!kautkas patīkams pumpē galā,uzstīvēju līdz lunkai un ieraugu brekšu puikiņu:)saprazdams ka es viņu 130niekā nedabūšu,aizķeksēju šo ar gafu un atkal saucu palīgā Kormorāna kungu.izurbts blakus āliņģis un uz ledus skaists 1.3kg brekšuks.Apmēram stundas laikā izvilkām 10.brekšus.Vēl nedaudz pamakšķerējām un devāmies uz krasta pusi.Netālu no krasta strjomnās vietas,bet tā iešana forša.Ezers pa nedēļu baigi izmainijies.Te Kormorāniņa lomiņš

Pievienotais fails  post-154-0-65679000-1485104928.png   1,35MB   10 reizes lejupielādēts

Un beigās veel daži interesanti bilžuki

Pievienotais fails  20170121_105645.jpg   163,24K   8 reizes lejupielādētsPievienotais fails  20170121_111220.jpg   230,34K   7 reizes lejupielādētsPievienotais fails  20170121_160657.jpg   207,64K   9 reizes lejupielādētsPievienotais fails  20170121_162353.jpg   146,06K   9 reizes lejupielādēts

• 39

#24097 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : Andzus on 16 februāris 2017 - 21:27

Tere!

Pabūts divas skaistas dienas Brīnumezerā kopā ar Ģedu.

Trešdiena vienkārši fantastiska, saulīte, bezvējš, sēdi un sauļojies.

Pievienotais fails  1.JPG   53,25K   7 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  2.JPG   68,59K   5 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  2A.JPG   66,61K   6 reizes lejupielādēts

Atradu asari ap pusdesmitiem, ņēma labi, pārmaiņus bļitka+muša un mormiška, uz mormišku, kā par brīnumu nāca smukāki. Tā pamazām maisu pievilku, coppe ap diviem palika ļoti kūtra (apakšā bija, bet neņēma), tinu pīckas kopā un špegoju uz krastu, a jāiet ta labs gabaliņš. Visas zivis no 1 āliņģa.

Pievienotais fails  3.JPG   117,36K   9 reizes lejupielādēts

Fantastiski skaists vakars :)

Pievienotais fails  4.JPG   59,41K   8 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  5.JPG   56,98K   5 reizes lejupielādēts

Vakarā sapņos rādījās kā asars sardziņu noliec :D

Šorīt jau laiciņš savādāks, mākoņains un no rīta pūš vējelis. Kas ta man, stundas gājiens un esmu vakardienas laimīgajā āliņģī, mērcu bļitku, bet "ekrānā" ei jole, tikai sņetoks, pusstundu kratīju, nekā. Nu neko darīt, gāju meklēt, otrā lunka apakšā viens ir, bet neņem, trešā lunka tas pats, ceturtā viens atkabinās, domāju pamainīšu virzienu, aizeju izurbju, mērcu bļitku, nedabūju grunti, asars jau galā, iemērcu "ekrānu", johaidī, apakšā tusiņš liels. Tā arī 3 stundas pavadīju velkot asarus, bļitka+muša un pārmaiņus mormene, visu laiku jāmaina rīki, lai asari sakaitinātu. Vienam asarim sņetoks pa muti izbira, es šo sagriezu 3 gabalos un uz āķa, ņēma pāriecinoši, un kā par brīnumu pat raudu uz sņetoka gabala izvilku, kā arī par pārsteigumu šodien vienu nelielu breksi uz bļitkas (atlaidu). Ap vieniem sapratu, ka būs gana, viss no 1 āliņģa.Pievienotais fails  6.JPG   151,19K   9 reizes lejupielādēts

sapakoju parpalas un pret vēju ar 3 pīppauzēm 1.5 h špegoju malā. Iedzēru kafiju, uzkodu, un rullēju pa gaismu mājās.

Trešdien pirmo reizi Peipusā redzēju inspektorus-nobrauca gar mani 2 m ar mocci, paskatījās, pat nestājās, tiesa pusstundu coppi nogrieza, piebrauca pie vieniem ar tehniku. Krastā satiku paziņu, viņš teica, ka krasta tuvumā inspektors no krasta ar kājām pienācis. Tā ka kontrole laikam palikusi stingrāka.

Pa pusotru dienu man 34 kg, pamatā asaris, trešdien 3 raudas, šodien kādas 6-7, trešdien 5 ķīši, šodien 1. Asarim izmērs smuks, lielākie 400 gr, divi paši labākie nomuka.

Ģedam nav tie gadi, lai n-tos kilometrus špegotu, viņš turējās pie krasta, trešdien ap 7 kg asaru, šodien švakāk.

Nogāju pa divām dienām ap 30 km, labs trenniņš :)

Ehh, Peipuss ir burvīgs, braucam, coppējam, kamēr ledus apstākļi un asara izmērs ir labvēlīgi :)

• 35

#24269 Alūksnes ezers

Ziņojums no : Aivis72 on 28 februāris 2017 - 08:33

Tika atklāta nakts cope uz brekšiem laiks jau supērigs silts,kā arī bez lietus neiztika.Kopējais svars 9.4kg divi lielākie 1.91kg un1.8kg vēl divi kukaiņi māceja sevi atbrīvot lai peldētu tālāk.

• 30

#24268 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : Johanson on 28 februāris 2017 - 01:59

Ar otro piegājienu arī mums izdevās tikt pie kārotā izmēra asariem... :) 45gab - 16,3kg. Rīta pusē ķertie 250 - 400g izrādījās sīkie, kad tika uzieti 500+...

• Pievienotais fails  small_2.jpg   95,31K   9 reizes lejupielādēts

• 28

#24165 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : AtisGaiduks on 21 februāris 2017 - 11:33

I, I tur TĒMA!

Pievienotais fails  PRO_4115.jpg   75,16K   11 reizes lejupielādēts

foto:A.Ē.

Nu jā, pēc 3gadu klusēšanas arī es padevos Peipusa lielasaru vilinājumam. Atzīstos, ka iekšējais strjoms bik mani pamocīja pāris dienas pirms brauciena un pilnībā sadedzināja pirmajā dienā.
Iemaucām no Mustves kur 26km, kur dziļums ap 18m-20m. Vaīī, jau esmu aizmirsis kā ir šajā dziļumā močīt. Iesākumā ko niekojos ar žibuļiem, bet aktivitāte ir sūdīga. Tā ka dīperbumba zivis zīmē labi, tad padevos ķikukārdinājumam un uzreiz tieku pie pārīša smuku strīpaino 600gr vērtē. Labs sākums. Turpinājums bik nosēdina. Sāk kosties raudas. Bāc, nu ne jau pēc šīm te braucu. Virzos pa iedomāto zivīgo traektoriju. Katrs aliņģis apdzīvots, kāds smuks āšuks un tad atkal raudas kā no puļjemjota. Nu labi, ja jau šīs tik uzstājīgas, tad ļaujos pierunāties un kādu h veltu tikai viņām. Pusspainis voblu sanāks.

Pievienotais fails  Screenshot_2017-02-20-14-33-16.png   491,84K   14 reizes lejupielādēts

Te var redzēt kā tārpi birst (zilās svītras). Kā zivis (ar sarkano un dzeltenu svītru) šurī visos slāņos. Ekrānšāviņš brīdī, kad raudām žors. Riktīgs kipišs.

Labi, ko talāk? Nu tālāk #vissskaidrs - jāmeklē asars. Uzzvanu Spēkam. Jā, pa sieviešu, tpu, asaru līniju šamam viss notiekās. Nākot visādi kukuļi un viņu brāļi. Slāju pie šamā. Ieurbjos zem kastes un pie kādiem 3 smukiem eksemplāriem vel tieku un tad iestājās šaiba. Tpu, ko es te tāds, kā viens riebīgs apurbējs? Jāmauc sava zive meklēt. Nemācēju. Nē, nu kā nemācēju? Mācēju, tikai ne to ko gribēju! Kādu km tālāk uzurbos akal raudām un to lietu nodarīju līdz galam. Raudišs tāds vidējs ap 160gr-300gr svarā un šlepēt no 19m nava nekāda baigā prieka. Dienu nobeidzu lūrot dīpera zīmējumos. Zivis neķeras, bet žibuļi šamās baisi labi sasauc uz skatīšanos. Vienīgais man takš vajag, lai šamās ēstu. Nu, viens ir gana skaidrs. Zivīts apakšā ir tikai nebija šon tās mācēšanas. Pārāk daudz spēku veltīju bildes vērošanai nevis zivju mānīšanai. Vakarā visi pareizie secinājumi izdarīti un rītu jau būs savādāk. Nu, tā kā es gribu un visu nedēļu esmu sapņojis. Dienas rezumē man uz kādiem 18kg raudišu un 12 smuki asarmammi. Spēkam attiecība otrādāka. Visā visumā, ja to visu vajadzētu tā uzreiz apēst, būtu dīsā. :)

Pievienotais fails  PRO_4110.jpg   85,81K   12 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  IMG_20170219_153243.jpg   81,2K   11 reizes lejupielādēts

foto:A.Ē. Vientuļa peizāža nelaikā.                           Varētu domāt, ka beznaģoga.

Diena otrā. Diemžēl pamodos pēc modinātāja. Tas liecināja par nelāgām laikapstākļu paģirām. Brāzmains vējšs, lietus, brrrr. Bet ne jau no pirksta esam taisīti un mēģenē auguši. Šodien esam 30ajā km un jāsaka, ka viss plašums gandrīz tikai mums. Man tēma skaidrā - ar žibuli atrast koncentrāciju un ar tārpu birdināšanu šamo atvērt pa pilno. Tas izdevās jau kādā desmitajā cokumā tā ap astoņiem divdesmit. Pirmais iesipa āšuks ap gramiem 500, tad divi nedaudz mazāki. Pēc tam pa dzelzi tik ko tičīja. Tā kā dīpers piedāvāja pieņemamu ainu, metu lunkā pa šķipsniņai ķikuru un ar mormeni uz 0.26ās aukliņas baudīju mānīšanas, būt piemānītam, uzvaras un tamlīdzīgus priekus. Vislaik tik birdināju no augšas un zivi tas daudzmaz uzturēja tonusā.

Pievienotais fails  Screenshot_2017-02-20-14-15-18.png   347,26K   10 reizes lejupielādētsPievienotais fails  Screenshot_2017-02-20-14-20-46.png   282,25K   7 reizes lejupielādētsPievienotais fails  Screenshot_2017-02-20-14-22-20.png   295,26K   10 reizes lejupielādētsPievienotais fails  Screenshot_2017-02-20-14-27-08.png   344,76K   8 reizes lejupielādēts

Te vairāki ekrānšāviņi. Āšuks kustās, neņem un tad kāds paņem. Tās zivis, ko tur redz 200gr-800gr tā liekas. Tās zilās svītras pie grunts varētu būt ķīši, vai mazais āšuku droziks. Tā arī ezerā daudz.

Jau jau laikā tāds laikapstāklis, tad skaidrs, ka žora nekāda nebūs, bet tārpos izrādās ir spēks. Dīpers parādīja, ka 18m tie pievārē ~ desmit minūtēs un dara to tieši apakšā zem lunkas. Cops bija tas incantais, kad katra zivtiņa jāpiemāna, kas patīkami. Vispābā kukuļu izmērs jau līdzinās kuiļiem. Lielo makanu nebija, bet tādi uz gramiem 600-700 trāpījās regulāri. Uz pusdienām, kad aktīvākie no bara jau vairs nebija tur atrodami, viss pierima un aizdevos šamos kacināt nedaudz tālāk, tā, pa vējam, lai nepūstu feisā. Zini, pa bikim ko atradu un procesu baudīju līdz pulksten trijiem. Tad sveiciens ķīšiem un viņu brāļiem, v-v-v o. Copei beidzoties, kādus pāris km pa slideno ledu un peļķēm pret vēju vilku uz moča pusi. Labā pastaiga sanāca, sasildījos. Spēks visu dienu spītīgi centās ietulcīt šamos uz bleķa, bet kopumā nesekmīgi. Nebija uz košanos. Tā kā skaitīšana un dalīšana man nepatīk nepakam, tad mājā nesaskaitīju 100 asaru galvas un neiesvēru precīzi 20.06kg. Lielākos četrdesmit divus, nu tos, kas pāri 600gr, pa konvejeri uz kūpināšanu, mazākie kraukšķinās uz pannas. MMMMMMMMM!!!

Pievienotais fails  IMG_20170219_145922.jpg   150,66K   9 reizes lejupielādētsPievienotais fails  IMG_20170219_145929.jpg   306,31K   9 reizes lejupielādētsPievienotais fails  IMG_20170219_150006.jpg   250,8K   10 reizes lejupielādētsPievienotais fails  IMG_20170219_150017.jpg   115,36K   9 reizes lejupielādēts

Kkā spēlējos ar rakursiem. Kurš iespaidīgāks nevarēju saprast. :)

a.

P.S. Nu, ieteiktu mērvienības dalīt ar divi, tad varbūt būsit tuvāk patiesībai. :)
P.S.S. Kā Spēkam teicu, tad, ja šodien vel neko sev, tā jūtos omulīgi, tad rīt jau lomīs nepajokam un būs jāskatās austrumu virzienā.

#22811 Alūksnes ezers

Ziņojums no : ALNIS07 on 17 decembris 2016 - 20:03

Lobs vokars!Šodien trešo reizi uz ezera un pagaidām laikam arī veiksmīgāko.Pie ezera jau biju ar tumsiņu un duuru uz zinaamu vietu asara meklējumos.Sākumā ātri aizslaidu līdz sēklim oevilkt kādu draziku priekš karogmakšķeres,motili bij problemātiski uzģērbt dēļ tumsiņas:)Zirgazobs sadabuuts un uzreiz likts lietaa,ieliku makšķeri uz dziļuma kants apm 10metros.Sāku taustīt asari ar šķeerseni,bet kādos cokšos 15 skuju!I liidzi neceljas,bet vismaz priecee ka nav drazika(jo pag. 7dien vinš tur 8m tuseeja).Pārslēdzos uz mormišku un tikmēr skatos-karogs gaisaa!Aizeju uz ragavaam pēc gafa un eju luukot kas un kā,kakraz shii sāk tīt....nu dodu pa zobiem,ir-ielauzu:)Līdz pusūdenim apm dabuju,i skuju šī prom gan!Asarīša ar vairs virsū nebija.Ieliku tajaa pašā coksī atkal,nepagaaja o 10.min un atkal masts gaisā!Šoreiz gan dabuju arā to siļķi,bet tas izmērs....Likās ka mērs bij,bet peld tālāk lai paaugās:)Ap 11tiem nolemju iet taustiities pa dzirdētām vietām,kur gan pats nekad veel nebiju bijis.Labs laiks pagāja urbjoties,lai visu iztsustiitu kas un kā pa dziļumiem.Atradu perspektīvu vietińu un izurbu tur vairākus caurumus.No sākuma laidu iekšà šķērseni un tā nonācu pie 4tā cokša,jau domāju ka atkal nekā un tinu auklu iekšā,tad peekšņi eho skatos kautkas tā kā no grunts paceļas nedaudz.Nu viss,laiks murmulim:)Paņēmu trijos cokšos ielaidu motili ar barotavu un pārpīpēju(Veči,lūdzu nemetam konárus uz ledus!)Tad 1.5h ko man tik neeraadija eho,naak liidzi murmulim,bet tak neņem!Skaidrs bij viens,draziks tas nav.Tādēļ arī tur pacietīgi tirináju to murmuli.Tad pirms 14 2× kautkam iedevu pa zobiem un peec tam tak beidzot ielauzu:)bet šis man pie lunkas pasaka uzredzeešanos,grami 300 bija.Un tad(beidzot!) Stripaiņiem pavērās rijamais uz minūtēm 20 un tad arī kautko ielasiju!Nekas baigais,bet tīri skaisti strīpaiņi daži tika.Stabili visi zem kg:DUn pēc tam atkal kā ar nazi nogrieza,kaut arī apakšā bija un interesa par murmuli ar bija!Nu kautkā tā:)

#20947 Alūksnes ezers

Ziņojums no : snipiens on 17 jūlijs 2016 - 21:23

Ak Alūksne,ak Alūksne

Tu mūsu sirdis dullas dar ! :)

Kārtējais brauciens uz Alūksnes ezeru makšķerēt, izvērtās par divi- vienā,jo savilkās ne tikai zives...salasījās sēnes ar ! :emoticon-0148-yes2: Vakar pievakarē airējāmies uz... nu jau pašu točku ! :rolleyes: Aizairējāmies,sabarojām un nolēmām pabraukt nedaudz sāņus, paprovēt laimi uz plēsējiem.Plēsēji arī šoreiz mūsu piedāvātos ,,živčikus" ignorēja.Nu ka naf,ta naf...mēs nav lepni...brauksim uz točku mormeni drigāt.Brauksim ta brauksim,bet ekrānā vairs nerāda mūsu atrašanās vietu,lai varētu airēties točkas virzienā.Ko nu...da neko...pēc ķobī palikušajiem orentieriem virzamies uz točkas pusi.Pluss-mīnuss točkas apkaimē enkurojamies nost,atkal barojam un sākam drigāt.Paralēli iemetam dzīvo.Uz mormeni pagaidām klusums,bet pluds,zem kura dzīvais,vienubrīd pazūd ! :smileys-fish-721285: ...gribējās jau tā,bet nekā...tik cik kāds zvērs izkodis raudelei kumāsu.Kamēr Dārgā vienubrīd nolēma pasnaust,man pieķērās pirmā brekse.Kā jau copmanei pienākas...Dārgā pamodās un atsāka zivju mānīšanu ar mormišku.Pirmā ko viņa piemānīja bija 2 kg breksene .Tā mēs pamīšus...nakts garumā pavilkām pasmukas brekses un kādas desmit ,,sēmenes".Par cik sēņošana jau bija iepriekš ieplānota,tad ar gaismas aušanu dodamies krastā .Tālāk mūsu ceļi veda uz...ne tuviem,ne tāliem mežiem no Alūksnes.Tur sagriezām ( naži bija paņēmušies līdz ) ;) :) dažādas bekas un baravikas !Priekš mumsīm Alūksnes ezers un apkaimes meži atkal ierullēja !VVunea !!!

P.s.kļūdu labojums...

Dikten atvainojos !Pagājušajos rakstos tiku samelojies par zivju svaru :fish11:,jo šodien apjautu,ka elektroniskie svari rāda galīgi šreijā .2,7kg :startle: .... kilīti var droši ņemt nost !

• Pievienotais fails  022.JPG   172,97K   7 reizes lejupielādēts
  • Pievienotais fails  061.JPG   274,71K   2 reizes lejupielādēts

#28773 Alūksnes ezers

Ziņojums no : plakenes on 25 marts 2018 - 12:37

Tiem, kas nezina kāds izskatās Alūksnes ezera KIMLAKU hattrick, tad lūk, viņš izskatās šādi! 1.070kg, 0.945kg un 0.885kg skaistuļi. Ar 0.10mm aukliņu cīnīties ar šiem monstriem ir vienuvārd sakot KAIFS! Sen nav tā bijis, kad tavā lomā asaru kukulīši uz 400gr izskatās pēc tādiem kā knēveļiem.

• 26

#24191 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : Andzus on 22 februāris 2017 - 20:39

Tere õhtust!

Bijām šodien trīs trakie Peipusa plašumos :) Prognozes rādīja +- ciešamu laiku, ar vēja pastiprināšanos vēlā pēcpusdienā. Bet..

Rīts bija skaists, mīnuss, lēns vējš, saulīte :)

Pievienotais fails  1.JPG   64,35K   13 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  2.JPG   58,57K   9 reizes lejupielādēts

Pievienotais fails  3.JPG   55,32K   12 reizes lejupielādēts

Jau pirms pusdienām vējš pieņēmās spēkā, pēc pusdienām jau pūta ne pa jokam. Bez telts diezgan ekstrēmi uz mormišku. Teltī vēl varēja glābties, bet tas ierobežoja asara meklēšanu.

Apakšā bija, arī smuks asars, visi 3 darbojamies ar eho. Bet ņemt īpaši negribēja, ar lielu mānīšanu. Cilājas līdzi visu laiku, nervi beigti no skatiem eho.

Kaut ko jau ieskrāpēju Pievienotais fails  4.JPG   137,44K   12 reizes lejupielādēts

Lomi 8/9/12 kg, pamatā asars, pa vidu ļoti reta rauda.

Atpakaļceļš gandrīz pusceļš pa pamatīgu puteni, redzamība švaka.

Cerams, vēl sanāks šosezon kādu reizi Peipusā pabūt, prognozes jau uz nākamnedēļu rāda baigos plusus, http://www.yr.no/ste...tidsvarsel.html Ja tās piepildīsies, ātri ledus prieki beigsies, pie lieliem plusiem šis ledus pajuks ļoti ātri.

Ne asakas tiem, kas dodas plašumus iekarot! :)

• 26

#31604 Viss kas / Atskaites

Ziņojums no : AtisGaiduks on 11 marts 2019 - 15:36

Slapjo Kedu Mēnesis

...atgādina par sevi katru jaunu dienu ceļojot no darba uz mājām un arī otrādi, tāpēc laiks lūkoties to vimbu gūt. Tālāk īsa pamācība tiem, kas vel ceļa sākumā vai tiem, kas nav gatavi gaidīt superveņacīgās razdāčas pie Cepļa, Bauskā vai zem rumbas un tamlīdzīgās vietās.

Gribu izvēlēties upi un vēlos Lupi, bet kur tieši lai brauc? Zivis, kas rudenī salīdušas upē, kautkur jau ir rodamas. Vienā garā pavasara dienā, sākot ceļojumu no Jūrmalas un beidzot Bauskā, tās būtu saganāmas, tikai tādai ekskursijai man trūka uzņēmības. Gāju slinkāko ceļu, jeb zīdu visu pieejamo informāciju copmaņu izmestajos tīklos. Nereti kāds nemākulīgs copmanis netīšām norāda vajadzīgo rajonu, tikai zivi nav mācējis tur gūstīt. Tā nu es arī zīdu un bakstīju ar pirkstu kartē tur kur upe tuvu monotonajam tecējumam, bet veljoprojām ir jūras līmeņa svārstībām pakārtota.

Iebakstīt kartē ir viens, bet nonākot pie upes nākas secināt, ka gar malu apmēram 4-5m joslā veljoprojām stabils ledus stāv. Nākas pasvīst, līdz rodu tādu vietu, kur copenes iemest un arī zivi izvadīt. Ja nu nebūtu nekādu variantu un gribēšana veljoprojām būtu liela, varētu jau arī sēdēt uz tās ledus malas. Uzkāpu un pavazājos, tomēr apsēdos uz pielijušās krasta zemes.

Pievienotais fails  Ledus mala.jpg   212,44K   4 reizes lejupielādēts

Tecējums rāms un pavasarim netipiski tīrs. Putnu bari kursē virs galvas pavasarim raksturīgos daudzumos. Vējš purina dzltenos niedru stiebrus un kustīgie mākoņi uz cepures pilina retas lietus lāses.

Pietiks apkārt brīnīties, jo tagad svarīgākais ir atrast vajadzīgo telpu, kur tās zivis varētu būt gūstamas. Grāmatā lasu šādu taktiku: No paša rīta ieplēs divas gruntenes, iekurini ugunskuru, apēd saceptās desas un vakarā velc abas gruntenes laukā, noskurinies un brauc mājās, jo diemžēl aprēķini bijuši kļūdaini un zivju šeit nav. Bet ne šajā dzīvē. :)  Patiesībā vienā rokā man ir fīdermakšķere 3.60m garumā ar kuru ērti darboties līdz ~50m attālumā mērenā straumē un otrā bomis. Ar to var labi tālu iemest pusķieģeli, atkauties no nikniem lauku krančiem un copēt krāčainās kalnu upēs, vo.

Zinu, ka tā vimb mauc pa upes vidu apmēram, tāpēc fīderi ar ķikuriem un pinkiem lieku 74 apgriezienos, kas ir samērīgi komfortabli un grunteni ar garnelēm maucu cik tālu vien sanāk. Fīders ik pa laikam nes pa kādam plicim, bet gruntene klusē. Tāpēc reizi desmit minūtēs pietinu ik pa metriem div’ vai trim’, līdz kamēr tā vārgi purinas. Neticu savām acīm. Klipsēju auklu un vinčoju laukā pirmo šī gada balto zeltu, kas pamanās pie krasta ielīst čakārņos un uzteisīt mēmāko zacepu, kuru norauju, blj. Vai tad esmu galīgi stulbs, lai vērtīgo divāķu sistēmu atstātu upē? Ne takš! Tāpēc ģērbjos pliks un lienu pakaļ. Ticis līdz oriņiem, izdomāju, ka neesmu taču tik apdalīts, lai šādā laikā upē līstu kur čakārņi un ūdens stindzinoši auksts. Griežos atpakaļ tāds stalts, ziemīgi balts un izmircis.

Sasienu baisi rupjo sistēmu, kur augšā lieku asu āķīti un zemāk neasu, toties spīdīgu mormeni. Uzvelku brienamzābakus, jo katrai nākamai zivij būs jābrien pretim. Nē nu var arī tās ņemt glisē, tikai shodos ar garantiju. Atmēru to pašu attālumu arī fīderim un maucu grunteni līdz klipsim iekšā. Ņemu fīderi un pateicoties vējam, kas pūš no muguras, aizplēšu līdz jaunaijai točkai. Joptvai,  96 apgriezieni, bet toties arī fīderis sāk lasīt slinko vimbiņu. Copes lēnas, ļoti neraksturīgas pavasara vimbai, bet process notiek uz abām makšķerēm.  Pat pamanījos pāris zivis noķert uz neasās mormiškas. :D Jo tuvāk nāca vakars, jo ēdmaņa zivīm palika labāka, ko arī nemirkšķinoties izmantoju. Pa starpai arī kāds breks gadās. Gan lielāks, gan mazāks.

Pievienotais fails  10.03. Vimbasss.jpg   211,1K   3 reizes lejupielādēts

Baltais zelts ar Lupes plaudēnu.

Baroklis bija ļoti vienkāršs, bet šajos ziemīgajos apstākļos laikam nemaz i savādāk nevar, citādi zivs bīsies. Gros Gordons ar melno breksi krāsai un daudz daudz zemes. Saujiņa pinku šur un tur kā arī kāda kripatiņa ar matuļiem. Priecēja, ka šāds salikums zivis nebiedēja un zinu, ka būs tikai labāk.

Ai, ko es te jums to visu stāstu? Vai ta cilvēks nemāk to vimbu gūt? To tak upē kā dubļu.  Berzēdams savu sūrstošo plecu, nodomāju -vien darīšanas vaina...

a.

P.S. Pa visu dienu tā arī copmani neredzēju, jo tāpēc visas zivis manas bija!!! :)

#27948 Pērnavas līcis

Ziņojums no : AtisGaiduks on 29 janvāris 2018 - 17:58

Asaru Dziesma

Pievienotais fails  28.01.2018 Pjarnu.jpg   155,79K   7 reizes lejupielādēts

-Čurrrrk čurrrrrk čurrrrk; Tā šovakar dziedās asarīts savo pēdējo dziesmu uz pannas. Tas jūrinieks, kārtīgi izkraukšķināts izsalkuša cilvēka galvā spēj sadarīt brīnumlietas. Ticiet man! Bet tas būs šovakar.

Pēc vairrākkārtīgiem aplauzieniem tepatās uz vietas iedziedājās mana gaļinieciskā dvēsele. Sak’ plašumi, tas ceļš, tās sarunas, nemaz i zivi tur pavidu nevajag. Tāpēc aizdevos viens.

Lai baisi gari neizplūstu, tad turpmāk dažos vārdos un bildēs arīdzan.

Nedaudz gan bažīgu dara runas par lielo ūdens daudzumu, bet atbraucot tas viss ir nepakam. Apkārt klīst runas, ka zivtiņu šogad jāmeklē tuvu krastam. Nu, līdz kilometram un ne tālāk. Tāds ir arī mans šīs dienas plāns.

Lai kungi saprastu, cik man nabadziņam grūti bija, tad ziniet, ka laukā sniegs ar lietu dod vaļā kopā ar spējīgu dienvidu puses vēju un redzamība labi ja 300-500m. Apurbējiem ar binokļiem kabatās ir problēmas un tā tie nedaudzie, kas tur bija, izklīda kur kurais meklēt adatas siena kaudzē.

Iebridu apmēram to kilometru iekšā un sāku urbt. Ļads 10-25cm, bet nu mīksts pēc suņa. Vajag steidzami salu šiem ziemas priekiem. Urbos ik pa apmēram 100 soļiem un iešana, urbšana un bļitkas cilāšana bija vienīgā mana nākamo trīs stundu nodarbe, bez nevienas zivīgas pazīmes.

Tad, kad jau lēnām zagās klāt riebīgā beznaģogas sajūta, pazavēros džipikā un konstatēju, ka esmu nokātojis jau 4km no krasta. Āpāc, tāds losis…. Liku urbi ragavās un vilkos apakaļ, kur precīzi pie atzīmes "1km līdz krastam" izurbināju caurumu. Pēc metriem simts mani paņēma un pārsteidza pirmie divi asarīši. Pirmo kastē, bet otru lunkā, jo maziņš. Vairāk aktivitāti nemana. Apurbju 50m rādiusā ar cerību uziet bara epicentru, bet copi manu tikai vienā caurumā, kur gatavi piemānīties bija jau astoņi asariņi no kuriem kādi trīs ieslīdēja kastē. Tā tā tā, te par 40cm dziļāks kā tur, paplašinos vel, bet nav nekur. Nu nav, vellos. Tā jau nav nekāda īstā Pjarnu lath tēma.

Te bikīt Deeper tēma, kam interesē:

Pievienotais fails  Mīksts.png   699,12K   6 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  Pārbaudu.png   439,91K   6 reizes lejupielādēts

Dubļi. Cirvīts ar mušu jūtas vientuļi.                     Ciets. Skatos vai ceļās asarīts. Neceļās.

Pievienotais fails  Pārbaudu un ceļās, tad noķerās.png   534,28K   7 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  Labi ceļās.png   538K   5 reizes lejupielādēts

Ciets un ceļās. Pat paņem.                                 Te paņem, un ciltsbrāļi skrien augstu līdzās.

Tāpēc nolemju šo vietu pamest un lēnām gar krastu doties auto virzienā, līdz kurai kādi trīs kīlometri ko vilkt. Punktu gan pie sevis atlieku, gadījumam “ja nu kas”. Tā es urbinos un nākamo kilometru domāju par to iepriekš atlikto punktu. Tik cieši domāju, ka neizturu un velkos atpakaļ. :)  Pieklājības mākts nolemju glužu tur neiet pa taisno, bet par pietuvinātu līniju urbjos bik tuvāk. Kad esmu kādus 300m tālu, uzduros kaut kam cietam. Eho bilde rāda super cietu grunti, kā arī bļitka pret to sitas ar mainīgu augstuma apmlitūdu. Laikam cara laika akmeņi. Kamēr es tur gudroju, tikām lēnām kaut kas sāk notikties. Tā kūtri, tad jaudīgāk, bet pēc kādiem divdesmit asariņiem pazūd atkal. Kas par .uiņu??

Nu, ko ar tevi padarīsi? Ceļos un aizdodos 30m tālāk. Urbinos, dauzu cirvīti pa to zemi un sapņoju par badīgajiem asariem. IR, cops, un ta vel un ta vel. Tā es no tās lunkas nenokāpu, jo tika slēgta laimīgā laulība, kā sacīt jāsaka. Pa kreisi metu zemmērus, pa labi šaubīgos mērus un visus stabīlos guldīju kastē. Čupiņas abās pusēs auga krietni, kastē sāka trūkt rūmes un stabīlos mēriņus jau lādēju sev pār plecu. Ja nebūtu putenis, tad gan jau nopeilētu, bet izdevību izmantoju, un vienīgie vērotāji bija šie, kas sapulcējās ļoti kuplā skaitā. Nu, te māte ar piecpadsmit bērniem, vecmāmiņa un īpaši nekaunīgs vectētiņš.

Kad jau knapi vairs sardziņu spēju saskatīt, pavērās mammītes ar ikru pielietiem vēderiņiem. Tā tas notiek ļoti bieži, tas vienmēr jāpatur prātā un agri prom mukt nav vajadzības. Bet arī atcerējos par limitiem un saviem trim kilomtriem.

Galīgi mazo bija ļoti maz. Visi šaubīgie izrādījās 21-23cm….. Tāds turienes normālais standarts. Trofeju medniekiem tur toč nav ko darīt.

Pievienotais fails  Bridiens.png   1,08MB   5 reizes lejupielādēts

Ceļš pielijis un pašķīdis, ragavas smagas, bet gars bija možs un solis viegls. Jau dziļā tumsā kāpu auto tālajam ceļam mā.

#24438 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : Andzus on 09 marts 2017 - 22:22

Tere!

Šodien pabūts Peipusā, Meerapalu.

Skaists tas Peipuss bez gala, kā vienmēr :)

Pievienotais fails  1.JPG   78,65K   10 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  2.JPG   65,97K   6 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  3.JPG   101,11K   6 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  4.JPG   114,02K   4 reizes lejupielādēts

No rīta nepilnas stundas gājiens ātrā solī un sāku meklēt. Pastaigāju kādas 2 stundas ar bļitku, pāris āliņģos pa kādam bija, Bet neņēma, murmuli ar ne, bet vilka kkā uz kreiso pusi, bet neaizgāju (žēl ka tā, par to mazliet vēlāk)

Izstaigājos un nekā, tad vienā āliņģī iemērcu murmuli, hops, pa kādam smukam asaram, pa raudai, izborēju metrus 40 nost otru āliņģi, uzbaroju uz raudu. Tā nu āliņģi uzsila, raudas nāca, pa vidu pa kādam asaram, bet asari cmuki :) Barotajā āliņģī grunti bija grūti dabūt, kā rauda galā. Pa laikam uz to aizstaigāju paķēru raudas, tad atpakaļ uz āliņģi, kur pa kādam asarim. Tā kādas 4 h pavilku lēnā garā, cukurnieks pildījās, laiciņš kapitāls. Pievienotais fails  5.JPG   127,55K   8 reizes lejupielādēts

Pusčetros krāmēju parpalas, jo piecos bija jābūt krastā pie mašīnas, bet uz vakarpusi ķērās arvien labāk, negribējās prom doties :)

Stundas gājiens bez pīppauzēm un slapju muguru esmu krastā. No kompānijas vienam, kas aizgāja ar mani, arī raudu daudz un viens breks ap 1.3 kg, tie kas palika krastam tuvāk, diezgan čābīgi.

Krastā satiku Igauni kurš nāca malā ar finkām, viņš sēdēja tai rajonā, uz kuru pusi mani no rīta vilka, bet neaizgāju, uz aci šim bija vismaz 15 kg smuku asaru, tikai uz bļitkas :)

Mājās svari rādīja 22 kg, zivju vairāk kā pietiekoši ;) Pievienotais fails  6.JPG   111,12K   7 reizes lejupielādēts  Raudas vairāk kā asari, bet asari smuki. Pievienotais fails  7.JPG   153,62K   7 reizes lejupielādēts

Ledus labs.

Vakar viens igaunis ap 7to km noslīcināja sniega mocci ar visām parpalām plaisā, labi, ka pats dzīvs, cerams dēļ tādiem ezeru ciet neaizklappēs.

Zivis ir, vajag tik meklēt, raudas var saķert, cik vajag, kaut vannītēm, coppe Peipusā vienmēr ir forša :)

P.s. Ceļš Laksāre-Meerapalu vnk pipec.

#22762 Alūksnes ezers

Ziņojums no : kurmisx on 15 decembris 2016 - 15:51

Labdien un uz redzēšanos! :emoticon-0148-yes2:

#24513 Alūksnes ezers

Ziņojums no : kormoraans on 12 marts 2017 - 21:25

Čau visiem..

Atkal sen neesmu neko ieskrāpējis, nevis tāpēc ka neesmu bijis copē, bet kautkāds nogurums un maza druska latviešu slinkuma dara savu..Darbs ar jebio traucē copi, bet vakar saņēmos dusmā un sasūtīju visus nah, nah, lai varētu nodoties nakts copes brīnumizdarībām... :)

Sanāca tā ka ap 18.00 kāpu uz ledus un draugiem cienastu pasniegt un pa fikso uzbūvēt būdeli sanāca vēl pa mazu gaismiņu...

Pievienotais fails  IMG_20170311_183209.jpg   218,13K   8 reizes lejupielādēts

Darbus sadarīju un apsēdos uz kastes iepīpēt, ietējot un aprunāties ar vietējiem vecmeistariem- nu apmēram kas un kā, cik lieli un uz ko..sarunas parastās.. :rolleyes:  Makšķere ūdeni tika mērcēta jau labā tumsiņā ap 20.00 pēc vietējā laika.. Pīrmā cope ar diezgan drīzā laikā, bet tāds nepārāk liels augumā uz mušasdēlu un ķikuru XXX kombināciju pieteicās. :hameconmord:

Pievienotais fails  IMG_20170309_230818.jpg   78,46K   5 reizes lejupielādēts

Nu neko rušinu tālāk aktivitāte diezgan jūtama bet nu nekožas nepako, ieskatu tv un šamais rāda ka makani drusku virs grunts plivinās, akal štukoju kā lopiņus pagriezt ar dibeniem uz augšu.. kautkas jau sanāk laikam. Līdz 23.00 5 kādi gabali ira, bet augumos pavāji.. Pamainu drusku caurumus. Pusstundu jau jaunajā dienā cops... Nu uz aci tūkstotsgramnieks, :P  tad klusāk un ap 01.00 vēl viens tāds pats, nu bišku labāks - tukstotstrīssimtnieks.. Un tad šie taisa burvestības trīs copes nu tādas pārliecinošas ka pluds uzpeld un bišku drebinas nu tā ka jābūt par simts banāniem, bet vafele- āķītis kā no iepakojuma bez neviena tārpa druskas. :blink:  Un tā trīs reizes.. Es panikā ka viņi man šitā. Sadodu gardumiņus un mēģinu saņemties mieru -  akal pīpe un čajs... mēģinu vēl. Ap 03.00 Ir labinieks uz aci virs 1,5 bet takā drusku zem 2kg brangs miesās... ^_^  tad vēl viens puskilavnieks. Gana šamējiem.. Es takā vēl mēģinu bet brekani vairs nea.. Nu neko - tāpat jau prieka pilnas bikšeles.

Nu kautkā šitā man sanāca kopskatā

Pievienotais fails  IMG_20170312_111445.jpg   69,96K   5 reizes lejupielādēts

Rupākais izrādījās 1850 gramos, tad 1250 un 1000 un 800 un tā uz mazākumu kamēr galā 7,4kg sasvērās.

Pievienotais fails  IMG_20170312_111659.jpg   73,78K   4 reizes lejupielādēts

Nu tā. Visu labu pagaidām un lai visiem nevienas asakas netiek... :smiley38:

#19175 Viss kas / Atskaites

Ziņojums no : Bebrs on 21 marts 2016 - 16:53

Es gan bju Bauskā :fishing: Sabaroju zemāko perspektīvo "točku", 20 min ne copes, sabaroju augstāko perspektīvo "točku", 20 min ne copes. Bedres izeja, zemākā perspektīvā "točka" pie patreizējā līmeņa perspektīvāka, nolēmu tur nobāzēties, salādēju vēl pāris bumbas un pīpājot izštukoju ka straume lēna, H2O temperatūra zema, vimba mazaktīva, līdz ar to vajag garāku pavadu, uzliku no 50 cm pāri metram, no 0.16 mm pārgāju uz 0.12 mm, mormiška tā pati, kurai "ticība". Un "šeptes" aizgāja, nu ne katrā laidienā, bet katrā trešajā cope. Protams, pēc pāris zivīm jauna barības bumba bij jālādē iekšā.  Norma pieskaldījās ātri, kā izvilku 7-to tā "metu makšķeri krūmos" :P Principā labākā cope šogad, pie patriezējiem apstākļiem atkodu vairākas nianses - kur, uz ko un kā. Uz āķa 3 baltie un 6-8 motiļi, visas copes "pieturot", tā ar pludu zem ūdens šodien neredzēju :)

Laika apstākļi interesanti -  lietus, vējš, gan saule.

Pievienotais fails  3666.jpg   93,2K   4 reizes lejupielādēts Pievienotais fails  3669.jpg   156,67K   3 reizes lejupielādēts

Pievienotais fails  3673.jpg   90,67K   2 reizes lejupielādēts  Pievienotais fails  3677.jpg   199,4K   2 reizes lejupielādēts

Pievienotais fails  3688.jpg   86,34K   2 reizes lejupielādēts  Pievienotais fails  3697.jpg   62,13K   1 reizes lejupielādēts

Pievienotais fails  3700.jpg   124,89K   2 reizes lejupielādēts  Pievienotais fails  3704.jpg   258,28K   2 reizes lejupielādēts

#19164 Alūksnes ezers

Ziņojums no : Johanson on 20 marts 2016 - 18:33

Jā, Alūksnes ezers nebeidz pārsteigt... :) Gunča jau visu pastāstīja... Atliek tikai ielikt loma bildi un nelielu kolēģu uzņemto video.
Jocīgi uz sevi no malas skatīties :) Godīgi sakot biju ļoti pārsteigts un apjucis, kad ieraudzīju ar ko cīnos 20 min :) ... Gunča sīgas svaru gandrīz uzminēja - 1,4kg...

#31414 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : Aivrs777 on 26 februāris 2019 - 03:40

Svētdien pabūts šaurumā,dēlam pirmais izbrauciens tik tālu. Mazais priekš pirmās reizes atvilkās tīri super - bišku pāri 10 kg. Prieka pilnas bikses un cer uz vēl vienu braucienu šogad. Pašam īpaši daudz laika nebij kad ķert😂, mazajam ta aukla sapinas, ta zivs mormeni ierijusi ka pats nevar laukā dabūt nu un tēvam mīnus viena makšķerīte,kamēr dēls izlīdis no telts pa darīšanām makšķere tu tū.

Pievienotais fails  IMG_20190224_105712.jpg   138,42K   16 reizes lejupielādētsPievienotais fails  IMG_20190224_074851.jpg   103,71K   11 reizes lejupielādēts

#28536 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : ALNIS07 on 09 marts 2018 - 09:18

Vakar pabūts uz brīnumezera!Tā kā šogad Peipī ar to asari ir kā ir,mērķis bij vilkt raudu.Uzreiz devāmies uz točku,kur pirms nedēļas vilkām raudu atspērušies(strādājām),bet no raudas tur ne smakas vairs:(Un nekur citur tuvākajā akvatorijā arī nekā!Gājām dziļāk iekšā un maucu ar bļitku,bet visur viens vienīgs drazinieks!Cundriks zvana pusdienlaikā ka izvilcis pāris normālus asarus(man vēl tad nebij nevienas ņemamas zivs),nu ko ātri pie šā:)Tad tajā vietā arī līdz 16mitiem nosēdēju un beigās ielasijās gandrīz 7kg,mazos visus metu atpakalj.Pa vidu bij jācīnās ar drazinieku!Un pāris bildes ar...

#28485 Alūksnes ezers

Ziņojums no : ALNIS07 on 04 marts 2018 - 21:45

Nu ko,kamēr ezera apsaimniekotāji pa sačām,tikmēr jaizmanto izdevība:)Sākšu ar to ka mani Kormorāns un Cundriks uzmeta šodien(lai jau atpūšās 7dienā!),braucu viens pats asari lūkoties,nebiju Alūksnē bijis kādas divas nedēļas.Kautkā vēlu iztaisijos un uz ezera biju 8.30,aizpirdu uz vienu perspektīvu točku,vairāki izurbti caurumi un aiziet!Bet kautkā viss man ātri apsitās,jo pilnīgs zerro:(televizorā ar neko nerāda!Turpinu urbt un vienā lunkaa sāk kas "cilāties",pāreju uz mormeni un pirmais šīs dienas pannenieks ir ārāPievienotais fails  20180304_084943.jpg   104,93K   7 reizes lejupielādēts,nu tik nodomāju tūlinj būs,a uju!Līdz 12mitiem trīs gb pannenieki i viss....Devos pilnīgi uz citu vietu un uz seklākiem ūdeņiem,uzreiz izurbu 5as lunkas un pa mazajai Buma barotavai iekšā ielaidu motili.Pie otrās apstājos un tā arī paliku līdz 15mitiem,bija jautri....Copes dīvainas,vairākiem sākumā iedevu pa zobiem un nebeidzu uz sevis dusmoties,ka lunka iespējams sačakarēta:(Bet tad pēc citu lunku apstaigāšanas ,atgriezos tur pat un sāka nākt smuki strīpaiņi.Bij jau kautkas ielasijies un skatos teļukā nāk uz mormeni kas rupāks,beigās šim tak nervi neiztureeja:)Pēc patīkamas stīvēšanās,smukulis ir mansPievienotais fails  20180304_130232.jpg   107,88K   8 reizes lejupielādēts.Ātri laižu mormeni atpakaļ un atkal bams,pēc sajūtam jau pavisam kas nopietns taisa lejā astotniekus,startā iedevu apmēram 2m auklas šim.Pēc patīkamas stīvēšanās šis man jau pavisam tuvu ir,bet tad notika kas tāds,kas toch man nav gadijies....rupucis būdams apm metru zem ledus,tak uzpirda augšā pie ledus un nav kustināms!aukla 90mit grādos....Beigu beigās bij vainīgas neveiklās rocinjas,domāju ka manas domas tajā brīdī dzirdēja arī Bejas Janka upeskaktā:DPēc pāris panniniekiem atkal bams,bet uzreiz saprotu ka tas nav strīpainis.Labi ka nepadirsu mormeniPievienotais fails  20180304_132448.jpg   79,51K   9 reizes lejupielādēts,protams peld tālāk.Nu katrā ziņā šodien gāja jautri,super pavadīta diena!Rīt sākās atvaļinājums:)Un beigās arī viss šīsdienas loms

#24144 Makšķerēšana Peipusa ezerā

Ziņojums no : skudrinieks on 20 februāris 2017 - 12:52

Kamēr CL vīri mērās ar krāniņiem, gramiem un garumiem,  ierakstīšu kaut ko par copi. Nu tikai tik daudz, lai pašķaidītu tonnas un kilogramus, maisus un vannas ar veiksmes stāstu otru pusi.

Kā esmu novērojis, lielākā daļa kaut ko ieraksta, ja vien var palielīties. Man nepavisam nav grūti atzīt, ka ir arī necopes dienas. Kas zin, kas pie vainas – pats, zivs vai abi kopā, bet tāda ir realitāte.

Arī šajā sestdienā uz lielo razdaču netrāpīju, pat uz mazo nekļovu ne.

Copējām pie Kodaveres.  Šoreiz biju nolēmis ieiet pāris km iekšā. Nu tā palēnām urbjot un meklējot iegāju līdz kādiem 5km nu varbūt 4,5km no krasta cik pēc navigācijas telefonā sapratu.  Vēl labu gabalu aiz otriem lielajiem torosiem. Pavisam netālu varēja redzēt, kā no lielā karakata izsēdina cilvēkus uz “11km” pie lielās asaru bedres.

Lai cik nebūtu dīvaini, bet nekur, nekas prātīgs necopēja.  Arī pie 4km vilkt ķīsi no 9m nav īsti tas kaifs, ko meklējam.  Vēroju kā divi vīri ar finkām arī aktīvi pārvietojās, urbj un meklē.  Viņi iešļūca vēl kādu km tālāk. Un pēcāk līdzīgā tempā ar mani kopā tuvojās krastam.  Pēc sejām varēja noprast, ka arī šiem nekā.

Kaut kur ap 3km izskrēja viena drukna rauda.  Bet ne jau šo es meklēju.  Tuvojos tuvāk krastam, kur ap tīkliem sēž bari. Tur cope nedaudz jautrāka, iznāk pa kādai raudelei un pussprīža asarim.

Tā tiku līdz krasta torosiem. Tur paurbos un pannai ielasīju dažus asarus.

Ejot no vienas vietas uz otru, sanāca neliela šaizīte. Teorētiski, ja notikumus izkrāso pilnīgi melnās krāsās, tad uz ledus var arī nokļūt statistikā.

Nu brienu pāri slideno torosu kaudzei. Urbis pār plecu, ragavas pakaļ. Zābaki ar radzēm, bet tik un tā pamanos paslīdēt. Rokas pa gaisu, kājas pa gaisu un urbis ar. Un sagadās tā, ka urbis piezemējas ar asmeņiem uz zābaka... Zābaks pušu.  Pirmā domā, vai nebūs arī kājā, bet paveicas. Tikai odere sagriezta, zeķe vesela. Un tad arī ienāca tā doma – kas būtu, ja tas urbis rautu uz kakla. Gatavs sižets raidījumam “1000 veidi kā nomirt” :D

Lūk tāda neliela atkāpe par copi Peipusā. Ledus tur vēl ir un kādu laiku būs. Ir plaisas, bildē krasta plaisa un torosi. Ir arī jau sagatavotas laipas.

Braucam un meklējam savu lielo zivi :)   Peipuss ar saviem plašumiem vilina un nebeidz pārsteigt.